Nutritional Science Days

Je organiseert een voedingsconferentie dus je serveert …

IMG_0512

Een gezonde snack! Het kan dus wel.

Vandaag en morgen ben ik ben ik op de Nutritional Science Days. Tot nu toe, is mijn indruk dat ze het beter Nutrient Science Days hadden kunnen noemen. Dat lijkt een klein verschil, maar is mijns inziens wel een belangrijk verschil. Nutrition verwijst naar ‘the process by which a living organism assimilates food and uses it for growth and for replacement of tissues‘, terwijl nutrient verwijst naar ‘a nourishing ingredient in a food‘. Een klein verschil, maar wel essentieel. Gaat het over eten of over stofjes? Veel presentaties gaan over stofjes. En helaas, veel presentaties gaan over studies waar in geen relatie gevonden werd tussen stofje x en uitkomst y.

Deze blog is verwijderd op verzoek van de voorzitter van de Nutritional Science Days. Het was een vertrouwelijke bijeenkomst, waarvan de regels op de eerste ochtend duidelijk zijn uitgelegd. Bij deze uitleg ben ik niet aanwezig geweest, doordat ik pas later aankwam. Mijn excuses aan iedereen die hierbij betrokken was.

2 thoughts on “Nutritional Science Days

Leave a Reply

